Re: Powiększenie partycji systemowej win2k do 350GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 19:42:31 MET DST

Użytkownik "maniek" <blokada@spam.pl> napisał w wiadomości
news:4502de89$0$14305$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Jest sobie dysk Seagate 350GB
> Tradycyjnie win2k SP4 nie da się zainstalować na takiej partycji, bo się
> pluje, że jest uszkodzona lub niesformatowana. Odpaliłem więc program
> Seagate-a
> http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html DiscWizard
> Starter
> Edition z płytki boot-owalnej i on sam proponuje utworzenie partycji
> 137GB
> (dziesiętnie) a potem po już zainstalowaniu poszerzenie.
> Więc utworzyłem taką partycję, reszta powierzchni dysku na czas instalacji
> [...]

Nie znam żadnego rozsądnego argumentu za stawianiem systemu na tak dużej
partycji, wiedząc w dodatku, że mogą być spore problemy z jej obsługą np.
spod Konsoli Odzyskiwania. To jest po prostu proszenie się o kłopoty. Ale
OK, nie moja sprawa.

Program Seagate ZTCP służy do zupełnie innych rzeczy (konkretnie do
umożliwienia obsługi "dużych" partycji starszym systemom, ale robi to w
zupełnie inny sposób, instalując odpowiedni programik w MBR dysku), ale mogę
się mylić, nigdy go do "rozszerzania" partycji nie używałem. Partycję NTFS
można powiększyć systemowym programikiem diskpart, opis leży tutaj:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q325590 .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/