Powiększenie partycji systemowej win2k do 350GB

Autor: maniek <blokada_at_spam.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 17:32:28 MET DST

Jest sobie dysk Seagate 350GB
Tradycyjnie win2k SP4 nie da się zainstalować na takiej partycji, bo się
pluje, że jest uszkodzona lub niesformatowana. Odpaliłem więc program
Seagate-a
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html DiscWizard Starter
Edition z płytki boot-owalnej i on sam proponuje utworzenie partycji 137GB
(dziesiętnie) a potem po już zainstalowaniu poszerzenie.
Więc utworzyłem taką partycję, reszta powierzchni dysku na czas instalacji
nieprzydzielona, leżąca odłogiem ;)

Po zainstalowaniu z ciekawości odpaliłem ponownie z płytki DiscWizard
Starter
Edition. Program wtedy wykrywa, że jest win2k SP4 i proponuje użycie wersji
programu pod windows czyli DiscWizard for Windows

Sam program jak widzę ma funkcję poszerzania partycji ale jakoś dla
systemowej to nie działa. Wywnioskowałem, że tylko można poszerzyć
niesystemową?
Czy ten program Seagate umie na działającym windowsie poszerzyć bez utraty
danych partycję do 100% powierzchni dysku?
Wersja "DOS-owa" programu startowego Seagate owszem umie rozszerzyć ale jak
widzę z utratą danych.
Osobiście bym wolał aby tym seagate-owskim programem dało się to zrobić, bo
taki przyjazny w obsłudze jest.
Czy ktoś może mi potwierdzić czy da się to nim zrobić?
Oczywiście windows ma już załadowane wpisy umożliwiające obsługę większych
dysków z adresowaniem 48bit za pomocą programiku "EnableBigLba"

Co teraz? Chcę mieć oczywiście jedną dużą fizyczną partycję zajmującą całą
dostępną powierzchnię dysku.