Re: Nieusuwalny "pliko-katalog"

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 04 Sep 2006 - 10:32:04 MET DST

news:lqmgde.bel.ln@kwinto.prv...

> Najnowszy Knoppix jedzie na libntfs+fuse, które mają status beta. Co do

Acha, rozumiem... Hmmm... to może mi się z czymś pomyliło w takim razie, bo o
uszy mi się obiło, że Captive zostało przyspawane do jakiejś dystrybucji.

> innych wynalazków to byłem zbytnim optymistą, one nawet nie mają statusu
> beta, tylko experimental. Poza Captive oczywiście, ale Captive ma tą wadę,
> że wymaga oryginalnego sterownika ntfs.sys który jest objęty prawami

Ano, wymaga... I pewnie ze wszystkimi tego ujemnymi M$oftowymi skutkami,
rozumiem?

> autorskimi Microsoftu, a więc nie może być załączany do instalek.

Cóż... Ale mi się mimo wszystko cały czas zdaje, że NTFS też jakoś jest tymi
prawami objęty, bo tego, że przez ponad 10 lat nie zrobiono jeszcze stabilnego
sterownika pod NTFS dla Linuxa (a jedzie się na razie na betach), to nie
uwierzę, że się NTFSa nie udało rozebrać. Brędzej właśnie ze względów
licencyjnych nie rozebrano sterownika i nie napisano na jego podstawie już
własnego kodu... dobrze myślę?

> Warto - jest to płytka oparta na Windows PE, w odróżnieniu od pseudodosowej
> płytki z http://www.ultimatebootcd.com/ .

Ja tam DOSa widziałem dopiero do programów diagnostycznych, a samo środowisko
uruchomieniowe wydało mi się bardziej UNIXow(at)e... A kilka programó odpala
się spod Linuxa...
W każdym razie, zamierzam wykorzystywać obie płytki.

Dzięki za poprawkę w wiadomościach :)

--
LH
Arnold B. aresztowany: