Re: System plikow NTFS, RAID i ochrona danych

Autor: Janek <johny131313WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 15:17:14 MET DST

> wolumin RAID-5 - Wolumin odporny na uszkodzenia, na którym dane i parzystość
> są rozłożone w sposób nieciągły na trzech lub większej liczbie dysków
> fizycznych
oczywiscie, najchetniej bym zainstalowal RAID-5, ale
1: plyta tego nie obsluguje
2: win XP pro tez tego nie obsluguje, slyszalem o trikach majacych na celu
wlaczenie softwareowego raid-5 na windzie, ale niestety u mnie z nieznanych
przyczyn nie zadzialaly (mimo ze edytowalem odpowiednie dll-e) - moze chodzilo o
wersje. niewykluczone ze z tym jeszcze powalcze.

> oczywiście zależy ci na danych), moim zdaniem, jeżeli chodzi o wydajność
> w aplikacjach, lepiej zainwestwować w szybki dysk, oraz więcej ramu.
ramu mam wystarczajaco, dysk w miare szybki, szybszy dysk moim zdaniem niewiele
pomoze, poniewaz w normalnych warunkach wszystko chodzi dobrze. dysk zacina sie
przy naprawde "multimedialnych" zastosowaniach, czyli np. nagrywam film z TV +
kopiuje plik + pracuje na jakiejs aplikacji. efekt jest taki, ze dysk nie
wyrabia a film po nagraniu jest oczywiscie "urywany" nie wspominajac o
wydajnosci systemu. wyraznie waskim gardlem jest dysk. przypuszczam, ze RAID by
sobie z tym poradzil.