Re: System plikow NTFS, RAID i ochrona danych

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 14:11:28 MET DST

On Thu, 22 Jun 2006 10:16:58 +0200, Szacho wrote:

> Do desktopa to średnio polecam, w zależności od kontrorela jaki posiadasz.
> Na swoich dwóch kompach mam zrobiony raid, pierwszy na sil 3112A (raid 0)
> drugi
> na ICH7R (system raid 0, dane raid 1), w jednym i drugim komputerze po dwa
> dyski.

Matrix RAID Intela? Hmmmm wydajność jest "porażająca" :)

> Raid 0 jest fajny, ale czasami problematyczny, i przypadku awarii wymagający
> większych niż przeciętne znajomości systemu oraz umiejętności naprawy
> (jeżeli
> oczywiście zależy ci na danych), moim zdaniem, jeżeli chodzi o wydajność
> w aplikacjach, lepiej zainwestwować w szybki dysk, oraz więcej ramu.

Tak niedyskretnie spytam - próbowałeś kiedyś odzyskać dane z macierzy
RAID-0 po padzie jednego z dysków? Jeśli tak to z jakimi efektami?

> z pod poziomu kontrolera budujesz macierz wg instrukcji od płyty głownej,
> następnie instalujesz OS, i postępujesz identycznie jak w przypadku
> pojedyńczego
> dysku.

Czasem jeszcze trzeba "wystawić" systemowi dyski logiczne. Ale w "domowych"
komputerach jest tak jak piszesz.

--
Pozdrawiam
Piotrek