Re: System plikow NTFS, RAID i ochrona danych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 01:34:29 MET DST

Użytkownik "Janek" <johny131313WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:60f4.000000a6.44996aed@newsgate.onet.pl...
> Witam, mamy pytanie odnosnie systemu plikow NTFS:
> slyszalem ze system ten dostarcza takze pewna kontrole i korekcje bledow.
> zwiazku z tym mam kilka pytan, ale zaczne od poczatku:
> rozwazam dokupienie dysku (ewentualnie dwoch) i zrobienie partycji RAID.
> bedzie
> to raid typu 0, poniewaz taki obsluguje moja plyta glowna (tylko 0 i 1, a
> 1 nie
> chce). celem jest oczywiscie zwiekszenie wydajnosci systemu (w
> szczegolnosci
> praca na kilku aplikacjach jednoczesnie).
> [...]

No właśnie - a wolumin na RAID 0 nie będzie nigdy odpornym na uszkodzenia
woluminem i system plików na nim nie ma tu nic do rzeczy. W dalszej części
tego artykułu jest mowa o tym, jakie woluminy nazywane są odpornymi:

Istnieją typy woluminów:
wolumin podstawowy - partycja podstawowa lub dysk logiczny na dysku
podstawowym
wolumin dynamiczny - tworzony przez miejsce dostępne na kilku dyskach
fizycznych
wolumin prosty - Wolumin dynamiczny określany przez miejsce dostępne na
pojedynczym dysku dynamicznym
wolumin dublowany - Odporny na uszkodzenia wolumin zawierający duplikaty
danych na dwóch dyskach fizycznych
wolumin RAID-5 - Wolumin odporny na uszkodzenia, na którym dane i parzystość
są rozłożone w sposób nieciągły na trzech lub większej liczbie dysków
fizycznych

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/