Re: wolny win2k

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 22:54:05 MET DST

** B.G wrote:

> masz na mysli status "trwa stosowanie zasad zabezpieczen" jakos
> tak ;-) tak, to potrafilo trwac wieki.

Nie. Mam na myśli planszę w VGA z logiem Windows 2000.

> ogolnie system b.sprawny - ale jednak w dzialaniu xp (poza tym ze
> potrzebuje troche wiecej RAM-u) jest szybszy.

No on potrzebuje tego RAMu więcej (FIXME) na prozaiczne rzeczy typu
bardziej kolorowe ikony (z większą głębią koloru) itp. sprawy - da się
wyłączyć.

Nie sprawdzałem tego ale przypuszczam, że jeżeli skonfigurujesz XP
analogicznie do 2K (np. wywalisz załadowane komponenty, których w 2K
nie ma) to będzie zajmowało tyle samo, lub nawet mniej.

> co do win2003, gdyby tylko mnie bylo stac na niego, to napewno bym go
> uzywal.

Też fakt. Niektórzy mają dostęp do różnych licencji (developerzy itp.)
no ale konsumencki ten system to do końca nie jest.

> wersja 180 dniowa pokazala mi jako mozna zoptylamizowac kod systemu
> win w porownaniu z w2k czy nawet xp. szkoda ze drogi, ze istnieje
> tylko wersja server.

Oczywiście jakieś optymalizacje są (kodu), ale prawdopodobnie domyślna
konfiguracja (jakiś magicznych rzeczy, o których nie mam pojęcia) 2003
również swoje robi.