Re: Master Browser, Backup Browser, Potential Browser

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 15 Jun 2006 - 21:52:58 MET DST

W wiadomości: e6q78b$s7d$1@node5.news.atman.pl,
Kajetan <kajetan@no.mail.gov.pl> napisał(a):
> Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Bez przesady. Jak sie wytnie master browser, to za jakis czas bedzie
> elekcja, zostanie
> wybrany nowy master i wszystko wroci do normy. Jak sie stawia
> firewall na komputerze
> pelniacym role MB to jak najbardziej mozna sie spodziewac problemow,
> tak samo
> jak polozysz FW na serwerze dhcp, dns itp.
[...]

Witam!

Nikt nie chce pracować w sieci, w której są problemy i nie można przeglądać
otoczenia sieciowego. Nawet jeśli za jakiś czas znowu zacznie działać to
takie zachowanie jest uciążliwe. Ponadto nie do końca wierzę, że każdy
problem zostanie naprawiony automatycznie. Niestety usługa przeglądania jest
podatna na prawidłowość działania poszczególnych hostów w sieci
peer-to-peer.

Skoro MB jest wyłaniany automatycznie to dlaczego ręcznie mam wyłączać
firewalle. Mogę co najwyżej zrezygnować z korzystania z firewalla wewnątrz
sieci i zalecić to użytkownikom. Ze względów bezpieczeństwa jest zalecane
jednak stosowanie firewalla także wewnątrz sieci. Trzeba go po prostu
skonfigurować aby dopuścić działanie odpowiednich usług.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski