Re: Master Browser, Backup Browser, Potential Browser

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Wed 14 Jun 2006 - 20:39:19 MET DST

Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e6m648$25d9$1@news2.ipartners.pl...
>W wiadomości: e6lkk9$9l5$1@polsl.pl,

> [...]
>
> Witam!

> Za pomocą rejestru można wyłączyć pracę komputera jako przeglądarki co może być
> czasem zalecane np. dla laptopów. Na pewno zmniejszy to ruch sieciowy związany z
> elekcją przeglądarki. Można także podnieść priorytet (IsDomainMaster) aby
> umiejscowić przeglądarkę na komputerze, którego działania jesteśmy pewni.

Owszem, można zmniejszyć ruch sieciowy, ale i zwiększyć, aby
lepiej działało - by w otoczeniu sieciowym nie 'wisiał' komputer,
którego już dawno nie ma w sieci... ;)

> Wydaje mi się, że w większych sieciach z kontrolerem domem lub jakąś usługą
> rozwiązywania nazw (DNS, WINS) to faktycznie ten problem nie występuje. Ale tam
> jest po prostu wyznaczony serwer do tego celu. Kontroler domeny automatycznie staje
> się główną przeglądarką i chyba ma ustawione w rejestrze IsDomainMaster.

Ależ oczywiście, że lepiej działa przy porządnie skonfigurowanym
DNS, zresztÄ… nawet MS zaleca odchodzenie od zawodnego 'browsera',
W małej sieci z powodzeniem można wykorzystać statyczne IP i
plik lmhosts w zamian....

Piciu