Re: Master Browser, Backup Browser, Potential Browser

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 15 Jun 2006 - 01:30:05 MET DST

W wiadomości: e6pl5g$fdl$1@opal.icpnet.pl,
Piotr Krzyżański <piciu@it-faq.pl> napisał(a):
[...]
> Ależ oczywiście, że lepiej działa przy porządnie skonfigurowanym
> DNS, zresztÄ… nawet MS zaleca odchodzenie od zawodnego 'browsera',
> W małej sieci z powodzeniem można wykorzystać statyczne IP i
> plik lmhosts w zamian....
[...]

Witam!

lmhosts to chyba pozostałość zamieszłych czasów, podobnie jak hosts. Taka
propozycja to krok wstecz.

Mam pytanie. W to, że DNS zapewnia zamianę nazwę na adresy IP to nie wątpię.
Ale czy także obsłuży otoczenie sieciowe? To znaczy czy dostarczy stacją
roboczym listę nazwa aktywnych komputerów w sieci. Tu mam wątpliwość. Może
jednak WINS jest lepszym pomysłem do polepszenia działania otoczenia
sieciowego.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski