Re: Master Browser, Backup Browser, Potential Browser

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 12:57:23 MET DST

W wiadomości: e6lkk9$9l5$1@polsl.pl,
Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Zgadza się -- tylko po co, skoro automat działa dobrze :)
[...]

Witam!

Spotkałem się z przypadkami, że nie działa dobrze. Ostatnią przyczyną jaką
udało mi się namierzyć był osobisty firewall. W sieci z dwoma Windows 98 był
jeden XP Home. Otóż na tym XP użytkownik zainstalował sobie MkS_Vira z
firewallem, do tego był aktywny firewall systemowy. Efekt był taki, że
uruchomieniu komputera tego niesubordywanego użytkownika padało otoczenie
sieciowe.

Za pomocą rejestru można wyłączyć pracę komputera jako przeglądarki co może
być czasem zalecane np. dla laptopów. Na pewno zmniejszy to ruch sieciowy
związany z elekcją przeglądarki. Można także podnieść priorytet
(IsDomainMaster) aby umiejscowić przeglądarkę na komputerze, którego
działania jesteśmy pewni.

Wydaje mi się, że w większych sieciach z kontrolerem domem lub jakąś usługą
rozwiązywania nazw (DNS, WINS) to faktycznie ten problem nie występuje. Ale
tam jest po prostu wyznaczony serwer do tego celu. Kontroler domeny
automatycznie staje się główną przeglądarką i chyba ma ustawione w rejestrze
IsDomainMaster.

P.S. Istnieją dwa narzędzia do testowania przeglądarek: browmon, browstat.
Browser Monitor to wersja GUI dostępna w Windows 2000 Resource Kit.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski