Re: NTFS i duża liczba plików

Autor: news.dialog.net.pl <pawel.janosz_at_expert-monitor.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 02:14:25 MET DST

> Sprawdzałeś nośnik dysku? Napisz ze dwa słowa o komputerze i systemie w
> nim
> położonym, oraz jaki osprzęt... Nie gryzą się przerwania? Komp i
> podzespoły
> nie były kręcone?

To zwykly pecet, skladany ale nie podkręcany i działa bez zarzutu, po
pierwszej awarii,
podzielilem dysk na dwie partycje a wcześniej testowałem go rożnymi
programami diagnostycznymi.
Przy ostatniej awarii padla tylko ta wypchana partycja logiczna. System
Windows XP Prof, 512mb
plyta MSI, wszystkie urządzenia wykryte...problemów zadnych nie widziałem...
Mam jeszcze jedno podejrzenie, być może był zwykły bląd na dysku i jak
chkdsk zaczal przy
starcie systemu coś naprawiać to zwalił wszystko. Bo przypomniało mi się ze
miesiac temu
byłem przy awarii, i zareagowałem w ciagu kilku sekund tak ze nie rozpoczął
naprawiania dysku
tylko sie załadował...jednak kolejny restart pozwoliłem mu naprawić i już
było po partycji.....

Muszę to potestować, powoli skłaniam się do Linuxa na sambie, mam nawet
odczucia wynikajace
z testów ze ta sama liczba plików w katalogu udostępnionym przez sambę,
wyświetla się dużo szybciej....

> [...]
> są połamane (przerwy na żyłach), czy podzespoły są sprawne, czy procek nie
> grzeje sie nazbyt...
> Dysk czy nie ma błędów nośnika, jak taki błąd strzeli np. w MFT, to może
> być
> niezła szopka...
> Druga sprawa - systemy NT, na NTFSie nie lubią (stwierdziłem
> doświadczalnie),
> gdy ilość wolnego miejsca na dysku spadnie poniżej ilości dostępnej RAM -
> może
> wtedy zwisać, albo odmawiać zapisu. Ale to chyba nie to...
> Dobrze jest co jakiś czas robić defragmentację.

Ogolnie bylo 2 razy tak ze komputer dzialal bez zwisu przez prawie miesiac a
jedyna awaria
byla spowodowana dyskiem, albo awaria dysku byla spowodowana tą jedną awarią
:)
Takze jednak wydaje mi sie ze to nie sprzęt...już może bardziej sam dysk...
Boje się troche defragmentacji... zapisuje na pustym dysku....miliony plików
odpale defragmentacje
to może w ogóle umrze? :)

> Hmm... to tyle, co mogłem napisać w ciemno, nie widząc sprzętu, jaki
> masz...
> Ach... jeszcze o jedno nie zapytałem - czy obsługa BigLBA aka 48bitLBA
> jest
> włączona? Jeśli nie, mogą dziać się hece.
TO nowa plyta, nowy dysk ATA, z biosem raczej nie ma problemu......
przeczytałem ze przyśpieszyc NTFS można poprzez fsutil behavor disable8dot3
jeśli nie potrzebujemy
wsparcia dla aplikacji potrzebujacych plików z nazwami 8.3. Ale właczyłem to
dzisiaj na drugim serwerze.