Re: Jak realizowac wieloplatformowy Backup?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 22:38:19 MET DST

** Kuzar wrote:

> Mam kilka serwerow.
> Poczynajac od Netwara, przez W2003 a na Linuxach z bazami Pervasia
> konczac. Chcialbym to wszystko backupowac i to najlepiej tak, ze
> gdyby mi cos padlo to jestem w stanie odtworzyc caly sprawnie
> dzialajacy komp (czyli nie same bazy ale tez i system) w bardzo
> krotkim czasie. Chodzi mi tu zarowno o rozwiazanie sprzetowe jak i
> softowe.

Sprzęt w tym kontekście to jest jedynie nośnik, a nie napisałeś ile
tych danych jest (objętościowo i jakie są przyrosty) więc co tu mówić o
sprzęcie? Rozsądny system backupowy pozwala zatrudnić szeroki wachlarz
sprzętu w roli nośnika - to jest jedno z kryteriów jakie należy wziąć
pod uwagę (czy nośnik archiwizacyjny spełni wymagania? czy w
przyszłości da się zmienić na inny spełniający większe wymagania?)

> Co polecacie?

Spisz sobie w jaki sposób należy (zalecane jest) backupować wszystkie
wymienione usługi, oszacuj jaki jest krytyczny czas (interwał) jej
wykoywania, jaki jest pożądany czas przywrócenia, jaka jest objętość
archiwizowanych danych (i jaki przyrost) etc. etc. - *wypisz* sobie
jakie są właściwie wymagania.

Potem punkt po punkcie sprawdzaj je z istniejącymi opcjami i wybierz
najlepszą. Ale z tego misz-maszu co zapodałeś (chociaż niezbyt
precyzyjnie) to pewnie nie ma gotowego rozwiązania - sklejka skryptów i
różnorodnych narzędzi przed Tobą.

> Czy to jest mozliwe?

Jak najbardziej, kwestia pieniędzy. :) To co wymieniłeś ma skończone
ilości różnych modeli przetrzymywania danych (jak wszystko inne), da
się to objąć deterministyczną kopią backupową i archiwizacją, kwestia
leży jedynie w środkach aby to osiągnąć i jak je zoptymalizować.