Re: Pytanie o prostą konfigurację IPSec

Autor: Kajetan <kajetan_at_no.mail.gov.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 01:24:46 MET DST

Użytkownik "Michał K." <amigo@nospam.icpnet.pl> napisał w wiadomości
news:e63mah$334$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Od jakiegoś czasu zbieram się żeby skonfigurować IPSec w mojej sieci (czy
> raczej sieciach). Wiem że materiałów jest dużo (też je posiadam) ale mam
> zdecydowanie za mało czasu żeby wszystko od początku rozgryzać. Proszę
> więc Was bardzo, o szybkie wskazówki czy raczej kroki jakie muszę podjąć
> żeby w sieci opartej o domenę, komputery należące do jednego z działów
> skonfigurować do korzystania z IPSec w komunikacji z serwerem.

Zaczepic polityki IPSecowe pod odpowiednie OU.

> Wiem oczywiście że odpowiednia regułka dla tych komputerów, tylko to jest
> właśnie cała zagwozdka - jak tą regułkę ułożyć i skąd wziąść ustawienia...
> ?

No wiesz, to juz twoj bol :)
Ty wiesz jakie aplikacje tam masz, jak sie komunikuja (jakie porty), co
chcesz zabezpieczac (AH, ESP?),
jaka metoda uwierzytelniac (preshared key, certyfikaty, kerberos), czy masz
tam gdzies po drodze nat
i takie tam. Niestety, sam bedziesz musial przez to przebrnac ;-)