Re: Problem z kontrolerem domeny - jak to zrobić?

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Mon 05 Jun 2006 - 19:18:55 MET DST

> Marek Lubiński w dniu 2006-06-05 14:44 pisze:
> Załóżmy taką sytuację: jest ten kontroler AD postawiony na Windows Serwer
> 2000 i DZIAŁA. Wiem, że za chwilę się ten serwer rozsypie (przez np 2
> tygodnie nie będzie działać) i potrzebuję się przed tym zabezpieczyć. Jak
> postawić drugi kontroler domeny, żeby ten pierwszy można było ŚMIAŁO
> "wypiąć" z sieci żeby cała domena opierała się tylko na tym "drugim"
> kontrolerze???

1. postawić drugą maszynę z w2k3
2. wypromować ja w domenie do roli kontrolera
3. odpalić na niej serwer DNS/GC/inne potrzebne tak samo jak na pierwszym
4. poczekać aż sie przereplikują dane o AD z pierwszego
5. przenieść na nią z tego pierwszego wszystkie wzorce operacji FSMO itp.
6. zdeprymować ;) pierwszą maszynę w domenie z roli kontrolera
    do roli zwykłej maszyny
7. wypiąć pierwszą z domeny i pozamiatać po niej

--