Re: audyt legalnosci softu

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 13:25:18 MET DST

** pewu wrote:

> tak, wiem że będzie dziura :/
> - w takim razie co proponujesz?
> /muszę mieć kontakt z infomratykami z innych miast, a oni uzywaj a
> wlasnie GG/

Jabber. Masz pełną kontrolę nad serwerem i nad klientem.

> źródło? to mi powiedziała firma przeprowadzająca audyty legalnosci

Buhaha.

> /podobno takze open office tez nie jest mile widziany przez audyty,

Buhahah.

> tłumaczą ze jesli bedzie wykorzystywany do celow produkcyjnych np.
> pisani pism w celu zarobku etc. to już licencja jest łamana.

Może nie bądź idiotą i sam przeczytaj tą licencję. Bredzisz.

> Co TY na to?

Że to bzdury.

> Jak narazie nie miałem jak skonformtowac tych wieści z innymi
> audytami bo nie mialem czasu, ale chyba będe musial ;/

Może skonfrontuj się po prostu z licencjami.

> no też tak myslalem, jesli jest free tylko dla home to nie moge a
> jesli nigdzie nie jest zapisane dla kogo to to w sumie można, tylko to
> takie plynne wszystko w kazdym mozna znaleźc cos co bedzie nie na
> korzysc moja.

Jakbyś pracował u mnie to bym Cię zwolnił szczerze mówiąc, z takim
podejściem narażasz na stratę pracodawcę.

>>> ps. poszukuje jakis firewall ktory moge zainstalowac w firmie z

> no to super ; )
> zreszta zauwazylem ze na dobrych programach jesli jest tylko do uzytku
> domowego to jest to jasno napisane przy "pobierz" i staram się tym
> kierować - nie wiem czy to dobre postępowanie :>

J/W

(...)

> ja mam taka dziwna polityke - ze na zakup jakiegos programu muesze
> robic przetarg a czasami po prostu brak na to czasu ;/

Nic w tym dziwnego. Przed zakupem czegoś musisz generalnie stworzyć
trzy (lub więcej) oferty i wybrać najkorzystniejszą (nie tylko cenowo).
Dziwi Cię tu coś? W końcu przecież nie kupujesz tego za swoje
pieniądze, jeżeli by tak było to mógłbyś robić co chcesz.

> A jak jest z programami typu shareware i trialami ?

> można je yzywac do czasu az nie wygasnie te 30 dni? cvzy nie moge
> instalowac w firmie?

Zależy od licencji programu. Nie można powiedzieć jednoznacznie o
*każdym*, np. Windows 2003 Server wersję ewaluacyjną możesz
zainstalować i używać pół roku, ale nie do celów produkcyjnych - możesz
za to np. sprawdzać jak się będzie sprawowało w labie.