Re: audyt legalnosci softu

Autor: pewu <pewu.piter_at_gmail.com>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 12:11:43 MET DST

adasiek napisał(a):

> jezeli chcesz miec dziurawa siec firmowa, to instaluj sobie
> klienty gadu-gadu; skoro nie ma przeciwwskazan licencyjnych...

tak, wiem że będzie dziura :/
- w takim razie co proponujesz?
/muszę mieć kontakt z infomratykami z innych miast, a oni uzywaj a
wlasnie GG/

> a to ciekawe! mozesz podac zrodlo;

źródło? to mi powiedziała firma przeprowadzająca audyty legalnosci
/podobno takze open office tez nie jest mile widziany przez audyty,
tłumaczą ze jesli bedzie wykorzystywany do celow produkcyjnych np.
pisani pism w celu zarobku etc. to już licencja jest łamana. Co TY na
to? Jak narazie nie miałem jak skonformtowac tych wieści z innymi
audytami bo nie mialem czasu, ale chyba będe musial ;/

> musisz odwolac sie do licencji na dane oprogramowanie;

no też tak myslalem, jesli jest free tylko dla home to nie moge a
jesli nigdzie nie jest zapisane dla kogo to to w sumie można, tylko to
takie plynne wszystko w kazdym mozna znaleźc cos co bedzie nie na
korzysc moja.

> http://www.dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=396&t=84 - o ile
> pamietam jest darmowy do zastosowan komercyjnych; probowalem
> przejrzec pobierznie umowe, ale nie maja tego jakos na bardzo
> widocznym miejscu napisanego;

no to super ; )
zreszta zauwazylem ze na dobrych programach jesli jest tylko do uzytku
domowego to jest to jasno napisane przy "pobierz" i staram się tym
kierować - nie wiem czy to dobre postępowanie :>

> pewnie polowa ludzi na swiecie szukala;

hehe :) no dokladnie :P
ja mam taka dziwna polityke - ze na zakup jakiegos programu muesze
robic przetarg a czasami po prostu brak na to czasu ;/

A jak jest z programami typu shareware i trialami ?

można je yzywac do czasu az nie wygasnie te 30 dni? cvzy nie moge
instalowac w firmie?

pzdr :)