Re: server 2003 - raid sprzetowy czy programowy?

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Mon 29 May 2006 - 14:59:23 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> I z tego właśnie powodu chyba lepiej jest jednak założyć raid software'owy.
> Zwłaszcza że ZTCP wiele nie odbiega on wydajnością od sprzętowego
> (oczywiście w prostych zastosowaniach).

No to ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia. Przynajmniej w W2K3
jeszcze bez SP1, dotyczyło to RAID5. Wyglądało to mniej więcej tak, że
przy kopiowaniu dużego pliku (obraz płyty, inne takie) zapis na dysk był
dość wolny, samo "kopiowanie" nawet szło szybko. Do czasu. Skoro system
"kopiował" szybciej niż zapisywał łatwo domyślić się gdzie to się
znajdowało, oczywiście do bufora. Jak bufor zeżarł pamięć, to wtedy
dopiero zaczynały się cyrki. Oczywiście, w końcu plik się zapisywał, ale
w międzyczasie na czas zależny od wielkości pliku serwer po prostu
umierał...

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl