Re: [SBLive] Trzaski

Autor: MrKramer <mkramer_at_poczta.fm>
Data: Sat 27 May 2006 - 10:17:04 MET DST

MrKramer wrote:
> Witam
>
> Jakis czas temu byłem zmuszony zainstalowac system od nowa. Powgrywalem
> odpowiednie sterowniki do wszystkich urzadzen i zadowolony z siebie
> zaczalem zwyczajnie korzystac z komputera tak jak dotychczas. System
> jednak nie dziala tak jak dotychczas, bo podczas sluchania jakichkolwiek
> dzwiekow z glosnikow, badz sluchawek, wydobywaja sie delikatne trzaski.
> Sa one ciche, ale slyszalne.
> Zaklocenia te sa to jakies takie "pyknięcia", odbicia, delikatne
> trzaski, slyszane nieregularnie i mam wrazenie ze pojawiaja sie po
> [...]
Wczoraj przez wiekszosc dnia poswiacilem temu problemowi, zeby
zidentyfikowac zrodlo. Mozna powiedziec ze cos mam, ale dalej nie wiem
co to jest dokladnie. A wiec tak:
Po wylaczeniu komputera i wlaczeniu go ponownie wszystko wraca do normy.
Czyli jak sie oczysci pamiec RAM to jest OK (testuje na mp3-kach).
Podczas poszukiwan znalazlem jakis filmik, podczs ktorego caly czas
wystepuje ten problem - nawet po wylaczeniu i wlaczeniu komputera.
Filmik we wlasciwosciach ma kodek "Windows media audio 9.1" i "32kbps,
32kHz, stereo 1-pass CBR".
Dodatkowo zauwazylem, ze jak uruchomie program do odbioru TVSat to
wlasnie on na stale cos zmienia w systemie, ze te trzaski sie pojawiaja
- nawet na mp3-kach (po wylaczeniu i wlaczeniu oczywiscie jest OK).