Re: USB -> rs 232

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sun 14 May 2006 - 20:37:46 MET DST

Dnia 5/14/2006 8:00 PM, Użytkownik Krzysztof L napisał:

> http://allegro.pl/item100234631_adapter_usb_rs232_com_dwa_mega_gratisy.html
>
> jakis noname.

Prawdopodobnie coś na pl2303. Chyba tylko digitus robi na ft232, a oni
mają przejściówki bez kabla.

> trudna sprawa bo nie mogę znaleść, pełno opisów budowy a sterownika nie
> widać.

Nie spotkałem po drodze żadnego opisu a znalezienie sterowniów zajęło
~10 sekund.

ft232*
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

pl2303:
http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31

> Podłączyłem przejściówkę przez USB hub i pojawiła się jako com8.
> Zmieniłem zgodnie z poleceniem na com1. niby wszystko jak trzeba.
> Ale żadnego urządzenia przez ta przejścówkę moj laptop nie widzi :(

Zmień na com3/com4. Ewentualnie com2. Każdy komputer ma com1, i prawie
każdy ma com2. Nie ważne czy masz złacze czy nie. Czasem zdarza sie ze
jak masz zintegrowany modem to masz także zajęty com3.

No i rozumiem że po zmianie przejściówkę wyjałeś i włożyłeś jeszcze raz?
Jeśli nie zadziała to może spróbuj komputer zrestartować.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \