Re: jeden komputer, kilka monitorow (i klawiatur) - da sie?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Tue 02 May 2006 - 23:08:10 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:

> Zapewne mówisz o czymś z X11... Ale po co coś takiego na serwer to nie
> wiem. :)

No, 6 lokalnych desktopow w jednym to czesto wiecej mielenia liczb niz
typowy serwerek w firmie :)

> Nie podam linku ale jestem pewien, że się da. Są specjalne nakładki na
> Windows XP robiące właśnie to.

> Raczej nie jest, licencja chyba nie określa ile myszek, klawiatur i
> kart graficznych możesz podpiąć do systemu.

No wlasnie m.in. przez licencje, a nie z przyczyn technicznych, z
jednego Windowsa (np. XP Pro) nie moze korzystac wiecej niz jedna osoba
(zdalnie czy lokalnie).

> A do tego to nie lepiej po prostu Terminal Server.

TS umozliwia logowanie wielu osob *zdalnie*.
Mi chodzi o komputer wyposazony w kilka kart graficznych, monitorow,
myszek, klawiatur - i osoby logujace sie lokalnie.

> Poszukaj w sieci, są takie rozwiązania.

No wlasnie nic nie znalazlem.

Najczestsze wyniki to multiseat x-windows, terminal server, ten sam
obraz z kilku kart graficznych na wielu monitorach itp.

Ale niestety nic w temacie, dlatego pytam.

--
Tomasz Chmielewski