Re: jeden komputer, kilka monitorow (i klawiatur) - da sie?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 02 May 2006 - 22:55:14 MET DST

** Tomasz Chmielewski wrote:

> Niedawno czytalem ciekawy artykul o konkurencyjnym systemie
> operacyjnym, w ktorym ktos podlaczyl do jednego peceta szesc
> monitorow, szesc klawiatur i myszek - i tak tanim kosztem powstalo
> szesc stanowisk.

Zapewne mówisz o czymś z X11... Ale po co coś takiego na serwer to nie
wiem. :)

> Jako ze ten konkurencyjny system operacyjny gosci raczej na
> serwerach, zaciekawilo mnie, czy da sie cos podobnego uzyskac na
> Windowsie (jednoczesne, *lokalne* logowanie sie do jednego komputera
> wielu osob)?

Nie podam linku ale jestem pewien, że się da. Są specjalne nakładki na
Windows XP robiące właśnie to.

> Podejrzewam, ze problemem bylaby pewnie licencja

Raczej nie jest, licencja chyba nie określa ile myszek, klawiatur i
kart graficznych możesz podpiąć do systemu.

> - ale nawet gdyby zaplacic jedna licencje za kazde tego typu
> stanowisko pracy, w dalszym ciagu do przodu bylibysmy o koszt calego
> komputera (oraz pradu itp.) - np. zamiast kupowac 30 komputerow do
> sali wykladowej, wystarczyloby kupic 5-6.

A do tego to nie lepiej po prostu Terminal Server.

> Jest to w ogole mozliwe? I jesli tak, to czy bawil sie ktos w cos
> takiego?

Poszukaj w sieci, są takie rozwiązania.