Re: domena w WinXP prof

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Tue 02 May 2006 - 10:24:22 MET DST

Witam,

Tomek napisał(a):
> Witam grupowiczów
>
> Chciałbym się coś dowiedzieć o domenach w WinXP prof. m.in. jak się je zakłada, jak powinna wyglądać konfiguracja itp. by móc się tym trochę pobawić. Nie ukrywam, że dla mnie jest to nieodkryty temat. Więc proszę Was. Gdzie mogę znaleźć jakieś przyjazne materiały by sobie troszkę o tym poczytać? No i czy w WinXP prof. można się tym pobawić. Ewentualnie mogą to być materiały do Win200x lub WinNT jeśli dla XPka nie ma.
>
> Dzięki z góry
> Pozdrawiam Tomek

Domeny mają sens tylko w konfiguracji klient-serwer i są jedną z usług
dostarczanych przez serwery.
Domeny z WinNT zostały w W2k zastąpione przez Active Directory.
Większość książek opisujących W2k / W2k3 server ma dział poświęcony AD.
Drugim miejscem polecanym przeze mnie są strony Misiosoftu, ze
szczególnym uwzględnieniem TechNetu.
Na przykład:
http://tinyurl.com/jn6su (windows2000/guide)
http://tinyurl.com/grch2 (TechNet)
Trzecim Google.

Czytanie bez trenowania dużo ci nie powie.
Żeby potrenować, musisz mieć dwa komputery - serwer i klienta.
Jak masz silną stację roboczą (zalecam minimum 1GB RAM i silny
procesor), to możesz ściągnąc Virtual Server 2005 R2 z
http://tinyurl.com/n8z6l
oraz zainstalować tam 180-dniową wersję W2K lub W2k3.

Miłej pracy

Kuba