Re: Dyskietka startowa w xp

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 17:27:22 MET DST

W wiadomości: e2lu1n$t33$1@atlantis.news.tpi.pl,
Piotr Palusiński <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał(a):
[...]
> http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.winnt/msg/25a18ce3457abd84

Witam!

Twoja porada nie obejmuje problemu praw w rejestrze i konta użytkownika. Na
moim komputerze użytkownik standardowo nie ma praw do modyfikacji tego
klucza w rejestrze:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

Także ze zmianą tych ustawień jest trochę kłopotu. Trzeba załadować profil
użytkownika, uruchomić regedit z prawami administratora. Następnie należy
użyć klucz: HKEY_USERS\ + SID użytkownika.

Dlatego używanie gpedit.msc wydaje się łatwiejsze. Problem w tym, że nie
mogłem osiągnąć szybko w ten sposób pewnych efektów. Np. chciałem dodać
przycisk na Pulpit i Moje dokumenty. TweakUI ustawia w tym celu wartość typu
DBWord i zapisuje tam specjalną wartość. Prawdopodobnie z tego zakresu:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/reference/enums/csidl.asp

A tymczasem zasady grup pozwalały tylko na ustawienie tekstu. Być może
należałoby ustawić bezpośrednie ścieżki np. do folderu pulpitu i działałoby
zgodnie z oczekiwaniami. Tego nie wiem, może następnym razem sprawdzę.
Aktualnie edytowałem rejestr podaną wyżej metodą.

[...]
> Nie, kazda zmiana w 'zasada grup' jest zapisana w rejestrze.
[...]

Z prób jakie prowadziłem wynika, że zasady grup są tylko replikowane do
klucza:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

Przynajmniej w omawianym wyżej przypadku. To znaczy zmiana tego klucza nie
powodowała wyświetlanie ustawień przez gpedit.msc. Zmiana czegokolwiek w
gpedit.msc powodowała nadpisanie moich zmian w rejestrze. Podczas gdy
używałem tego klucza do zmiany tych ustawień odpowiednia zasada grup był
ustawiona na "nie skonfigurowane".

Dlatego wysnułem taki wniosek.

--
Pozdrawiam,