Re: Logowanie do domeny po VPN

Autor: Marek <adamzz5_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 27 Apr 2006 - 00:12:53 MET DST

Użytkownik "Michał K." <amigo@nospam.icpnet.pl> napisał w wiadomości
news:e2n412$93i$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Zestawione jest połączenie VPN router-router między oddziałem a centralą
> firmy. Dostęp do internetu poprzez DSL (oddział 250 kbit/s, centrala 4
> mbit/s).

Szybkie lacza. Ja robilem na poczatku na 2 Mbit FR (centrala) i 64 kbit/s
ISDN (oddział).
Wszystkie kilkanascie oddzoalow bylo podlaczonych takimi laczami i pod
warunkiem, ze nie masz wlaczonego zadnego pobierania danych/uruchamiania
programow z serwera AD (lub innych w centrali), to wszystko powinno pojsc
bez problemu. Podlaczenie komputera do domeny, to przeslanie ok 200 KB
danych do klienta, a wiec szybko. Logowanie, po wlaczeniu komputera jeszcze
mniej. A jesli masz wlaczone cache'owanie podlaczania do domeny i
przypadkiem nie bedzie polaczenia z centrala, to i tak ludki sie zaloguja do
komputera.
Lacze masz w porzadku, nie obawiaj sie :) Ja to nawet puszczalem poprzez
3DES'a i jeszcze aplikacje po Citrixie uruchamialem na kliencie :)
Teraz mam lacza w oddzialach od 256-512 i...nie zaiwazylem roznicy, zadnego
polepszenia. Citrix z kompresja robi swoje ;)

W oddziale jest sieć na 5 komputerów (bez żadnego serwera) a w
> centrali sieć oparta o domenę Windows 2003 Server. Czy jest zasadne
> podłączanie komputerów w oddziale do domeny w centrali ?

Tak, zasadne. Korzysci z podlaczenia do domeny sa olbrzymie. Grupa robocza
to przezytek lat 90-tych ;)

Nie chodzi mi
> oczywiście o korzyści z podłączenia do domeny, tylko czy to będzie działać
> na tyle sprawnie że nie utrudni życia mi i pracownikom w oddziale ?

I beda korzysci i nie utrudni to nikomu zycia. Dane przesylane w trakcie
pracy komputera pomiedzy tym na filii a centrala sa znikome. Glownie
broadcasty, mcasty i CIFS. Wiecej "tracisz" na samej enkapsulacji danych
poprzez szyfrowanie transmisji.
BTW, a jak wg ciebie ma utrudnic to zycie pracownikom ?

Martwię
> się o czas logowania do domeny przede wszystkim. Proszę o jakieś wskazówki
> czy doświadczenia w tym zakresie.

Juz na laczu 64 kbit/s nie ma problemu :)
Wiecej na priv.

> Z góry wielkie dzięki !

Hej