Re: Router z jedną kartą sieciową?

Autor: bad_skipper <bad_skipper_at_bad_skipper.com>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 09:09:09 MET DST

"j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> wrote in message
news:e2lt3m$2tbl$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
>
> Witam!
>
> Jeśli jest możliwa krótsza maska. Część hostów może mieć adresy np. z
> zupełnie innej klasy prywatnej. Wiem, że taka sytuacja nie jest normalna
ale
> moje dotyczyło sytuacji czy taka konfiguracja jest możliwa.

Jest mozliwa, jednak to nie bedzie router. Od W2000 w zwyz, mozna do jednego
fizycznego interfejsu, przypisac wiecej niz jeden adres IP.

> Jeśli taka konfiguracja powstałaby z jakiś powodów technicznych to chyba
> żadnych sensownych zalet nie ma. Powoduje tylko niepotrzebny ruch w sieci
> między routerem a resztą hostów?

Ruch bedzie ten sam, niezaleznie od IP, w warstwie nizszej, (nizszej niz
3-layer), ruch jest definiowanu po MAC.
Wirtualne interfejsy ulatwiaja tworzenie V-LAN'ow...

> [...]
>
> Niestety przy okazji APIPA oznacza brak możliwość komunikacji z resztą
> hostów skonfigurowanych przez DHCP. Jeśli z jakiegoś powodu zdarzy się
taka
> sytuacja to oznacza ona problem dla użytkownika. Wydaje mi się, że dla
tego
> w WinXP SP2 wygenerowanie adresu stacji przez APIPA powoduje wyświetlenie
> ostrzeżenia przez system.

Po to jest APIPA, zeby Ci sie stos TCP/IP nie przewrocil i nie pogrzebal
calego systemu. Warstwa fizyczna, DHCP, czy przypisanie adresu 'z palca',
to elemantarne zagadnienia.
Poza tym, jak masz adres z APIPA, to i tak mozesz korzystac z NetBUI
przesylajac pakiety broadcastami np.

--
---