Re: Router z jedną kartą sieciową?

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 15:34:03 MET DST

W wiadomości: e2ke6t$j54$1@atlantis.news.tpi.pl,
bad_skipper <bad_skipper@bad_skipper.com> napisał(a):
> "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> wrote in message

> nie ma, moze krotsza maska zalatwi sprawe...

> j.w. krotsza maska
[...]

Witam!

Jeśli jest możliwa krótsza maska. Część hostów może mieć adresy np. z
zupełnie innej klasy prywatnej. Wiem, że taka sytuacja nie jest normalna ale
moje dotyczyło sytuacji czy taka konfiguracja jest możliwa.

Jeśli taka konfiguracja powstałaby z jakiś powodów technicznych to chyba
żadnych sensownych zalet nie ma. Powoduje tylko niepotrzebny ruch w sieci
między routerem a resztą hostów?

> po to jest APIPA
[...]

Niestety przy okazji APIPA oznacza brak możliwość komunikacji z resztą
hostów skonfigurowanych przez DHCP. Jeśli z jakiegoś powodu zdarzy się taka
sytuacja to oznacza ona problem dla użytkownika. Wydaje mi się, że dla tego
w WinXP SP2 wygenerowanie adresu stacji przez APIPA powoduje wyświetlenie
ostrzeżenia przez system.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski