Re: dwa monitory - w2k - jak to uruchomić ???

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 19:59:23 MET DST

Użytkownik "ędrju" <galikowski@go2.pl> napisał w wiadomości
news:e2j1ii$nj5$1@83.238.208.173...
> no i udało się jednak :)
> jednak nie włączenie snooping lub pooling

Potwierdzam.

> zaktualizowałem BIOS płyty a potem ustawiłem w BIOSIE inicjowanie systemu
> kartą PCI a nie AGP (są dwie karty graficzne, jedna AGP druga PCI, z opcją
> AGP first nie idzie, musi być PCI first)

Potwierdzam z wyjątkiem jednego...

> a w Windows i tak można ustawić który monitor jest główny

Potwierdzam.

U siebie tylko nie aktualizowałem BIOSu, a też pędzę dwie karty graficzne.
Jedna, to Allance Promotion AT25 ze sterami do NT4, PCI, oraz Matrox
Millenium G200, AGP, ze sterami systemowymi.
AT25 nie ma, G200 ma - tryb Overlay, co widać przy przeciąganiu okienka z
odtwarzanym teledyskiem, z jednego ekranu na drugi. Jak okienko jest w
połowie, obraz przeskakuje z jednego monitora na drugi, znikając z połówki
na drugim monitorze. Różnica w płynności widoczna i nie muszę chyba pisać,
na której karcie jest płynniej :)
Posadziłem dwa monitory głównie po to, aby móc oglądać TV bez konieczności
pozbawiania sie korzystania z pozostałych programów - na lepszym monitorze
leciała by TV w trybie Overlay, a na gorszym normalnie bym korzystał z
sieci. Niestety, już płyta nie widzi tej karty, a czasem nawet nie wstaje po
resecie. Sama karta TV jest pełnosprawna. Już tak ćwiczyłem Media Playera,
teledysk w Overlay, a na drugim monitorze np. Gadu-Gadu, etc. Bardzo
wygodna sprawa, choć wymaga niewielkiej zmiany przyzwyczajeń, aby np. nie
wkurzać się na kursor myszy, który gdzieś "zniknął".
Próbowałem dwie karty VGA popędzić w NT4, ale nie rozgryzłem, jak przekonać
system, że ma drugą kartę graficzną, aby też podzielić ekran, i świecił
tylko na jednej. Linux Live także nie dał sie przekonać, żeby uruchomić obie
karty. Także i on nie uruchomił karty telewizyjnej.

--
LH
Siup tup tup, siup tup tup, riki tiki fiki miki,