Re: Przełączniki w XP

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 10:16:37 MET DST

Oto co JoteR napisał:

> Ale jak to sobie wyobrażasz? Żeby ten przełącznik mógł być zinterpretowany
> przez program, to tenże program musi zostać uruchomiony, co wyklucza zwłokę
> w uruchomieniu samego siebie ;-).

Już ci mówię jak to sobie wyobrażałem: Otóz wiersz poleceń mógłby być
taki, np:
c:\katalog\plik.exe /p
co się logicznie tłumaczy tak:
*wykonaj exe* z opcją p 'plik.exe w katalogu'.
W takim układze przełącznik nie stosowałby się do programu zapisanego
w plik.exe tylko do programu *wykonaj exe*. Można sobie wyobrazić bez
trudu parę pożytecznych przełączników do *wykonaj exe*, a formalny
brak w zapisie wymienienia z nazwy programu *wykonaj exe* można
przypisać tradycji, niekonsekwencji czy niedbalstwu ówczesnych
programistów. Skrypty nie takie dziwy widziały :), choć jestem
laikiem, to nieco skryptów linuksianych (bash) analizowałem i jest
tam analogiczne zagadnienie.
Tym niemniej dziękuję wszytkim za wypowiedzi i porcję nauki. Do
następnego problemu :)
 --
Jacek