karta sieciowa - przełączenie z 10 na 100Mbit

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Sun 23 Apr 2006 - 18:00:37 MET DST

Jakiś czas temu zakupiłem na Allegro kartę sieciową 3Com 3C905-TX
10/100Mb FAST ETHERLINK PCI. Instalacja przebiegła pomyślnie, karta nie
sprawiała żadnych problemów do tej pory lecz gdy pojawiła się
konieczność połączenia dwóch komputerów w sieć i przesłania większej
ilości danych między nimi to okazało się, że karta pracuje w trybie
10Mbit(tak wynika z informacji o połączeniu lokalnym w systemie i z
umieszczonych na karcie diod sygnalizująych tryb pracy). Wcześniej tego
nie zauważyłem bo nie wykorzystywałem pełnej prędkości karty. Winna temu
jest na pewno karta bo po przepięciu skrętki do gniazda karty sieciowej
zintegrowanej z płytą główną sieć pracuje w trybie 100Mbit. Nie
znalazłem nigdzie w systemie opcji pozwalającej zmieć tryb pracy. Jak
zmusić tę kartę do pracy w trybie 100Mbit? Karta pracuje ze sterownikami
systemowymi(Win2000).

PS. Kartę kupiłem bo tej zintegrowanej niestety Linux nie był w stanie
obsłużyć.

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066