problem z instalacja WinXP na laptopie z SATA i bez FDD

Autor: Marcin Z. <mziel-nospam_at_szczecin.home.pl>
Data: Sun 23 Apr 2006 - 16:41:06 MET DST

Witam. Mam mala zagwostke. Chce zainstalowac kupiony Windows XP OEM na
laptopie. Laptop ma dysk SATA i nie ma stacji dyskietek. Nie posiadam tez
specjalnie spreparowanej plyty z instalka XP dla tego laptopa tylko
standardowa wersje OEM (w szarym kartoniku).

Na stronie producenta laptopa sa sterowniki do SATA ale w wersji
instalacyjnej dla WinXP. Nie ma natomiast sterownikow do wczesniejszych
wersji windowsa.

Jak sie domyslacie, podczas instalacji WinXP, wyswietla komunikat, ze nie
znalazl dysku twardego a jesli wcisne F6 to brak stacji dyskietek i tak
uniemozliwia doinstalowanie sterownikow.

Mam nadzieje, ze ktos z grupowiczow rozpracowal jakas metode i moze sie nia
podzielic.

Czy jesli uda mi sie sciagnac drivery do SATA dla tego windowsa to czy moge
je jakos wkomponowac w instakle WinXP? No i jakie to sa pliki (drivery /
jakie maja rozszerzenie / gdzie je wgrac).

Bez problemu zainstalowalem na tym laptopie system Win98 (utworzylem
partycje FAT32). Ale, jak juz wspominalem, producent laptopa nie napisal
sterownikow SATA pod win98 i jak probuje instalowac WinXP z Win98 to po
przekopiowaniu plikow na dysk i zresetowaniu kompa, nadal instalka nie rusza
przez brak sterow SATA.

Pozdrawiam,
Marcin Z.