Re: Jaki program pokaze, czy admin sieci skanuje mi dyski

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Sat 22 Apr 2006 - 07:54:21 MET DST

> translatef w dniu 2006-04-22 01:47 pisze:
> Regulamin jest dla userow - zeby wiedzieli co im wolno a co nie, nie jest
> dla mnie dupochronem.

Jest - o ile masz w nim wpisy iż masz prawo go egzekwować i robić to i tamto
w celu kontroli jego przestrzegania i że robisz to legalnie i z umocowaniem :)

> Jak user wysle mi w kosmos .mdf-y to wylece z pracy mimo ze
> w regulaminie bedzie napisane ze tak nie moze zrobic.

A to już inna rzecz - juzerzy mają go przestrzegać, ty masz zabezpieczać
oraz kontrolować - jasna sprawa że jak coś rozwalą a nie miałeś backupów
a powinieneś mieć to wylecisz...

> Jak user bedzie chcial wyniesc jakies poufne dokumenty
> to regulamin go nie powstrzyma, inspekcja poczty ma duzo wieksze szanse.

Jak będzie chciał wynieść to zawsze wyniesie - vide akcja kolesia
u pewnego producenta procesorów gdy stawiał kamerę video i nagrywał
na niej ekran monitora na którym wyświetlał schematy itp. bo
nie miał jak ich zgrać :) a następnie poszedł tyrać do konkurencyjnego
producenta wraz z tymi nagraniami :)

> Zabezpieczen idealnych nie ma, ale istniejace mozna stosowac w taki sposob
> aby skuteczne ich obejscie bylo bardziej kosztowne (finansowo, czasowo,
> organizacyjnie)
> niz potencjalny zysk. User szybciej kupi sobie radio niz zdemoluje mi gpo,
> rozkreci
> komputer i dolozy karte dzwiekowa czy zestawi sobie link do internetu przez
> WiFi, komorke
> czy costam innego.

Toż dlatego podpuszczałem rzucając przykładami i wyjątkami...

--