Re: udostępnienie połączenia internetowego - wybór udostępnionych usług

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 20 Apr 2006 - 13:19:05 MET DST

Użytkownik "kilo" <olejniczok@tenbit.pl> napisał w wiadomości
news:e27l5u$kkq$1@sunflower.man.poznan.pl...

> ok. załóżmy że rozumiem. czyli tak naprawde bez dodawania regułki
> tak naprawde komputery klienckcie powinny mieć swobodny dostęp do
> emula (mieć otwarte porty). nie trzeba na nie dodawać dodatkowych
> regułek, z tego co zrozumiałem. ale nie mają dostępu ;(((( i jest
> wciąż dupa....

Nie zrozumiałeś. Jeśli nie założysz tej regułki na serwerze, to Twoje
komputery klienckie od strony Internetu nie będą w żaden sposób
dostępne. Po prostu każde żądanie dostępu zainicjowane z zewnątrz trafi
do serwera, ale serwer bez tej regułki nie będzie wiedział, do którego
klienta je skierować. Natomiast kiedy sam _klient_ zainicjuje pobieranie
danych, to serwer zapamięta (w pamięci RAM) lokalny adres klienta oraz
adres w Internecie, do którego jego żądanie zostało skierowane, i jak
tylko przyjdą zamówione dane to z powrotem je do niego odeśle.

W praktyce objawi się to tak, że Twój program uruchomiony na kliencie
będzie widział inne komputery w Internecie i będzie mógł nawiązywać z
nimi połączenia, ale tamte komputery będą mogły mu tylko odpowiadać,
same połączenia z nim nie nawiążą. W przypadku osiołka, inni użytkownicy
tego programu nie będą mogli pobierać od Ciebie plików, bo będziesz dla
nich niewidoczny.

> może ktoś mi powie co mam zrobić (konkrente czynności) żeby to co
> chce zadziałało na stacjach klienckich? czy konieczne jest
> inastalowanie usługi NAT, czy problem tkwi gdzie indziej? A moze
> jakiś link, jak problem jest zbyt złożony, żebym mógł sobie o tym
> poczytać dogłębnie pozdr

ICS to także NAT, tyle że z dość ograniczonymi możliwościami
konfiguracyjnymi. Ale do Twoich potrzeb one wystarczą. Załóż po prostu
regułkę w ustawieniach ICS przekierowującą wybrane porty na
_jeden_wskazany_komputer_ w sieci lokalnej, i już.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/