Re: Jaki program pokaze, czy admin sieci skanuje mi dyski

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Sat 15 Apr 2006 - 13:18:36 MET DST

> translatef w dniu 2006-04-15 00:30 pisze:
> A po co mam tak podpisywac? Tworze reguly sciezek do aplikacji z jakich
> userzy moga korzystac i juz.

i co to zmienia skoro juzerzy obrabiają materiały dźwiękowe i video
bo np. przygotowują pewne projekty czy coś więc i narzędzia do dźwięku
czy video musza mieć dostępne :D

jak już wcześniej pisałem nie chodzi o typ pliku ale o jego zawartość
czy jest dozwolona/legalna czy tez nie :p

> Na razie mam jakies 450 pc i sobie radze, problemy ktore opisujesz nie
> wystepuja
> bo nie uzywam regul hash tylko path.

w obliczu konieczności dopuszczenia aplikacji multimedialnych
nie zmienia to faktu że same multimedia mogą mieć nielegalną
zawartość której chcemy się pozbyć...

> Nie zalezy mi na skokowym bezpieczenstwie i terroryzowaniu userow,
> bardziej potrzebuje stabilnego i bezpiecznego systemu na codzien.
> Jednym z elementow takiego podejscia jest dla mnie SRP, ktore robi mi
> dobra robote.

w pewnych sytuacjach SRP nie może być zastosowane niestety...

> Jakbym ufal w blokowanie czegos regulaminem, to bym juz nie zyl :-)

Regulamin jest twoim dupochronem i jest po to abyś mógł ścignąć
niepokornego juzera gdyby nawet jakimś cudem wykombinował jak obejść
istniejące zabezpieczenia a jak wszystkim wiadomo nie ma
100% zabezpieczeń - jeśli ktoś w to wierzy to lepiej rzeczywiście
niech zmieni zawód i nie zajmuje się adminowaniem...

--