Re: [XP]Problem z firewall + OE

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Mon 10 Apr 2006 - 13:26:32 MET DST

Przem@s - [Helldriver] log:
> Witam. Niestety nic to nie zmienilo. To monitowanie bylo u mnie na
> "wylacz". Blad wyglada tak: -->
> http://img215.imageshack.us/img215/9278/blad4ea.jpg moze ten screen cos
> pomoze.

Hi!
Z ICF rzeczywiście nie ma to nic wspólnego.
IMHO ma jednak z usługą AES (XP SP2) czyli kontrolą załączników w OE oraz
plików pobieranych z sieci poprzez IE. Usługa 'Attachment Execution Service'
(AES) jest zbudowana w oparciu o interfejs COM. Do kontroli plików może
używać jej nie tylko OE. Może być używana także przez IE, Messenger oraz
zainstalowane lokalnie inne programy internetowe.
AES analizuje pobierany plik i próbuje określić, czy jest on
groźny/niebezpieczny dla systemu. Wyznacznikami są: rozszerzenie oraz
zgodność pliku z przyporządkowaną mu aplikacją. AES może także wesprzeć się
w swojej analizie wynikami skanowania pliku programem antywirusowym.

I Twój przypadek (Not good.pps) wygląda mi właśnie na reakcję AES. BTW być
może niby?-prezentacja PowerPointa (.pps) nie jest spreparowana i nie jest
groźna, ale nie zalecam "majstrowania" w Rejestrze lub w systemie w celu
zmiany statusu *systemowego* zabezpieczenia ze względów oczywistych!

--
GL&BE