Re: [XP] Dysk ciagle chrobocze, pomozcie bo zwariuje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 09 Apr 2006 - 12:05:10 MET DST

Użytkownik "latet" <latet@xxx.pl> napisał w wiadomości
news:e1948r$f1h$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Zainstalowalem na swiezo XP, bo stary mial pare lat
> i sie troch zapchal. Nowy jest lekki i przyjemny, ale
> jedna rzecz doprowadza mnie do obłędu...
> dysk twardy, na ktorym jest system, wiecznie coś
> robi, wiecznie "chrobocze", ciszy nie ma na dluzej niz
> 10-15 sek. i znow chrup-chrup przez sekudne, a czasem
> przez kilka sekund.
> Mowie oczywiscie o momentach, gdzie mam zamkniete
> wszelkie wieksze aplikacje i nic nie robię.
>
> 1. plik wymiany jest tylko na innym fizycznie dysku,
> 2. usluga indeksowanie jest wyłączona,
> [...]

Jest to najprawdopodobniej objaw działania funkcji autotest
zaimplementowanej w firmware samego dysku. W niektórych napędach można
ją wyłączyć, ale nie jest to wskazane.

Aktywność system <==> dysk najlepiej obserwować np. przy pomocy np.
http://www.sysinternals.com/Utilities/Diskmon.html .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/