Re: Jaki program pokaze, czy admin sieci skanuje mi dyski

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Sun 09 Apr 2006 - 07:19:08 MET DST

> zakr w dniu 2006-04-08 18:40 pisze:
> Bo znam specyfike wilu firm i w żadnej administrator nie miał za zadanie
> grzebania po dyskach użytkowników. Co więcej w jednej z firm nawet zbyt
> ciekawski admin pożegnał się z pracą.

a to już zależy od "umocowania" admina i tego co należy do jego obowiązków

> Powtażam. To nie jest zadanie admina. Admin powinien raczej dbać żeby
> użytkownicy nie mogli instalować bez jego wiedzy "obcego kodu" na

Powtarzam: NIE wiesz co jest obowiązkiem admina w tamtej firmnie
bo nie widziałeś jego zakresu czynności/obowiązków więc o tym nie dyskutuj.
BTW instalowanie softu to jedno a wgrywanie w "Moje dokumenty" to drugie...

> sprzęcie firmowym, albo żeby był informowany że użytkownicy powgrywali
> sobie np. mp3. Jeśłi nie potrafi tego zapewnić swojej firmie, to

No i właśnie - sprawdzenie czy mają mp3 na dyskach polega na przeskanowaniu
tychże dysków - czy to osobiście czy też skryptem czy sms'em - nie ważne jak
grunt że się dyski skanuje...

> powinien poważnie zastanowić się nad douczeniem się albo karierą w innym
> zawodzie.

I właśnie to zdecydowanie ci polecam bo widzę że chyba "młody"
jesteś w tym zawodzie skoro masz takie poglądy jak wyżej.
Bo widzisz, pies jest po to aby dupę szarpać, a admin po to
by panować nad swoim środowiskiem IT zgodnie z założeniami,
polityka bezpieczeństwa firmy, procedurami, zakresem czynności itp.
a nie jakimiś twoimi wyobrażeniami o tym co jest etyczne a co nie.

--