Re: jak zwiększyć ilość sesji w XP home editin

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 19:04:15 MET DST

** Mariusz Kruk wrote:

> W dniu Tue, 4 Apr 2006 14:15:53 +0200, osoba określana zwykle jako
> Konrad Kosmowski pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> Rozwiązałoby. MS nie ma prawa ograniczać mi liczby połączeń z samby.

Przeczytaj EULA, jest tam napisane np. że nie można do systemu
podłączać niczego w rodzaju multipleksera (tak, że z jednej strony to
wygląda jako jeden użytkownik, z drugiej eksportuje dany zasób dla
większej ilości). Postawienie Samby i udostępnianie w ten sposób zasobu
podpadało by pod to - ale raczej nikt nie będzie tego ścigał w żadne
sposób.

Ale już na pewno nie można np. postawić serwera z Linuksem, na nim
kolejki drukarki SMB, która przekazuje wydruki na serwer (w sensie np.
XP Pro) jako jeden użytkownik.

> Ciekaw jestem tylko czy komukolwiek się chciało sambę na windows
> próbować instalować. To trochę jak wożenie drzewa do lasu.

Jak widać nie. Np. *mi* się Sambę wygodniej konfiguruje niż Windows XP
(w dziedzinie udostępniania plików/drukarek), a i funkcji ma więcej
(przynajmniej tych, z których korzystam) - autentycznie. :)