Re: Okresowe problemy z działaniem sieci [długie]

Autor: RBproof <a_at_po.co>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 19:05:12 MET DST

Dnia Tue, 04 Apr 2006 11:27:22 +0200, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

> Piszê trochê bez nadziei na proste rozwi±zanie problemu, ale
> mo¿e kto¶ mia³ podobne problemy :)
>
> Chodzi o to, ¿e w pracowni komputerowej (nieco ponad 30 maszyn,
> jeden kontroler AD Win2k3) od czasu do czasu nastêpuj± chwilowe
> "zatykania siê" udzia³ów sieciowych. Zatykanie wystêpuje prawie
> na pewno po stronie klienta i dotyczy chyba tylko SMB/CIFS, bo
> u¿ytkownicy loguj± siê bez problemu, ale nie ³aduje im siê
> profil wêdruj±cy lub nie pod³±cza siê dysk sieciowy.
>
> Wygl±da to tak, ¿e np. wchodzi 15 sekcji studentów, loguj± siê
> [...]

Mia³em co¶ podobnego przy uszkodzonej sieciówce. Zlokalizowanie jej na
"wêch" trwa³o trochê czasu, poniewa¿ nie zawsze uszkodzenie siê
uaktywnia³o. Objawy - losowe komputery nie mog³y pobraæ adresu z DHCP, brak
dostêpu do sieci (mimo, ¿e adres sie uda³o pobraæ) itp.