Re: Restart komputera

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 00:39:09 MET DST

** wd40 wrote:

Nie wiem co Ty chcesz osiągnąć ale bardzo niestrategicznie zadałeś
pytanie. :) Było to sformułować w sposób "jakie są możliwości zdalnego
wyłączenia maszyny z Windows". :)))

> No niekoniecznie. Na komputerze jest zainstalowane oprogramowanie,
> które co jakiś czas (losowy) się wiesza.

To może zrób, aby się nie wieszało.

> Nie chce mi się biegać kilkaset metrów żeby restartować kompa.

Ale to system się wiesza czy program? Jeżeli program to najlepiej zrób
aby tego nie robił, jeżeli się nie da to nie trzeba nigdzie biegać
tylko np. zalogować się zdalnie, chociażby poprzez VNC przez SSH.
Jeżeli natomiast to system się wiesza to tym bardziej zrób coś, aby się
nie wieszał i przy okazji ustaw automatyczny restart w przypadku zwisów
(w większości wypadków to zadziała - tzn. aby nie zadziałało to zwis
będzie musiał być bardzo poważny i na 99% jest to problem sprzętowy).

Natomiast jeżeli pytasz jak mając dostęp z zapisem do dysku C:
kontrolować reboot to np. można monitorować czy istnieje plik
C:\reboot003800 i jeżeli plik istnieje oraz czas (podany w nazwie) się
zgadza to rebootujemy. :)

W sensie co?