Re: Bezplatny mail server dla Windowsa?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 19:27:34 MET DST

** orzel wrote:

> Tak obciazenie "rozlozyc" to mozna kazdym klientem poczty po WWW.

Oczywiście. Tyle, że nie każdy klient poczty przez WWW jest fajny, w
ogóle to większość jest niefajna (ale mają za to inne zalety).

> Z tego co widze dziala to na eximie - wiec teoretycznie jest to
> nakladka. Pic polega na tym, ze po wpisaniu apt-get na debianie czy
> rpm -i w suse (sprawdzalem juz w obu) na swierzych instalacjach mamy
> genialnie dzialajacy, zarzadzany przez www gotowy do uzycia, ze
> wszystkimi bajerami serwer poczty z POP3/IMAP/SMTP, aliasami, wieloma
> domenami, WebMailem, antyspamem, LDAPEM, antywirusem itd. itp.

Tzn. mówisz o tym konkretnie produkcie?

> A co najelepsze to wszystko dziala bezblednie co jest szokiem przy
> dzisiejszym open source, ktore wiecznie jest rozwijane.

Co nie jest wiecznie rozwijane? Generalnie to tego typu rzeczy (usługi
sieciowe) są na dosyć dojrzałe.

> Ogolnie jesli ktos potrzebuje serwera pocztowego na niewielka ilosc
> uzytkownikow (bo tez sadze, ze to moze byc sprzetochlonne) to
> naprawde to jest to i nic wiecej.. bez zadnego zbednego wertowani
> konfiguracji, latania po googlach.

Dlatego napisałem, że to interesujące.

> Pamietam, ze jak stawialem swoj pierwszy mail serwer na eximie to
> zajelo mi to 2 dni. Tu zakladajac ze mam system jestem w stanie
> zrobic to w 10 min lacznie z bajetami, o ktorych konfiruacja
> przyprawia mnie o zawrot glowy.

No i git. :)

> Ogolnie produkt ten oceniam na 10 w skali do 10. Jest naprawde dobry.
> Moze jednak ktos dopatrzy sie jakichs wad- chetnie poslucham.

Ale używałeś go?

> Byc moze, ale firmy korzystaja z klientow poczty nie WWW, wiec i tak
> te maile musza isc.

Niektóre firmy korzystają z klientów przez WWW, ma to swoje zalety.

> Jesli chodzi o obciazenia procesora to bez przesady - co to jest dla
> firmy jakis celek 2,0 czy P4.

Nie można mówić o obciążeniu bez żadnych konkretów.

> Ogolnie naprawde polecam i dziekuje za rade! Jestem bardzo zadowolony
> i mam nadzieje, ze bedzie tak stabilny jak serwery netware :)
> Ostatecznie to produkt Novella.

Jak potestujesz trochę to daj znać jak Ci się to sprawuje, sam jestem
ciekaw.