Re: Bezplatny mail server dla Windowsa?

Autor: orzel <orzel_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 18:45:27 MET DST

> Nie wiem (nie zgłębiałem) ale to chyba może funkcjonować jedynie jako
> interfejs - tzn. jako nakładka na *inny* serwer IMAP/SMTP - wtedy
> obciążenie można sobie ładnie rozłożyć.

Tak obciazenie "rozlozyc" to mozna kazdym klientem poczty po WWW.
Z tego co widze dziala to na eximie - wiec teoretycznie jest to nakladka.
Pic polega na tym, ze po wpisaniu apt-get na debianie czy rpm -i w suse
(sprawdzalem juz w obu) na swierzych instalacjach mamy genialnie
dzialajacy, zarzadzany przez www gotowy do uzycia, ze wszystkimi
bajerami serwer poczty z POP3/IMAP/SMTP, aliasami, wieloma domenami,
WebMailem, antyspamem, LDAPEM, antywirusem itd. itp. A co najelepsze to
wszystko dziala bezblednie co jest szokiem przy dzisiejszym open source,
ktore wiecznie jest rozwijane.

Ogolnie jesli ktos potrzebuje serwera pocztowego na niewielka ilosc
uzytkownikow (bo tez sadze, ze to moze byc sprzetochlonne) to naprawde
to jest to i nic wiecej.. bez zadnego zbednego wertowani konfiguracji,
latania po googlach. Pamietam, ze jak stawialem swoj pierwszy mail
serwer na eximie to zajelo mi to 2 dni. Tu zakladajac ze mam system
jestem w stanie zrobic to w 10 min lacznie z bajetami, o ktorych
konfiruacja przyprawia mnie o zawrot glowy.

Ogolnie produkt ten oceniam na 10 w skali do 10. Jest naprawde dobry.
Moze jednak ktos dopatrzy sie jakichs wad- chetnie poslucham.

> Poza tym z tego co czytałem to sporo rzeczy jest realizowanych po
> stronie klienta przez dynamiczny HTML, na serwerze to tylko są pliki
> przepychane w tą i w tamtą. :)

Byc moze, ale firmy korzystaja z klientow poczty nie WWW, wiec i tak te
maile musza isc. Jesli chodzi o obciazenia procesora to bez przesady -
co to jest dla firmy jakis celek 2,0 czy P4.

Ogolnie naprawde polecam i dziekuje za rade! Jestem bardzo zadowolony i
mam nadzieje, ze bedzie tak stabilny jak serwery netware :) Ostatecznie
to produkt Novella.