Re: Problem z eksploratorem w XP

Autor: www.fijaksoft.prv.pl :) <fijaksoft_at_wytnijtobardzoproszeo2.pl>
Data: Tue 21 Mar 2006 - 08:22:02 MET

wirez napisał(a):
> Witam,
> mam nastepujacy problem w Win XP Home SP2 - od pewnego czasu kiedy klikam
> jakis folder prawym klawiszem myszy lub probuje go skopiowac/skasowac
> eksplorator wisi przez jakies 5 min. Z plikami nie ma tego problemu. Total
> commander zachowuje sie przy kopiowaniu i kasowaniu plikow i katalogow
> normalnie. Czy ktos wie w czym moze tkwic problem? Mam sporo zainstalowanego
> oprogramowania i chcialbym sie obejsc bez reinstalacji systemu.

przy wywolaniu menu kontekstowego eksploratora wywolywane sa rozne dlle
z zainstalowanych programow, np winrar ma taka opcje ze przy kliknieciu
na plik sprawdza czy plik jest archiwum i ew. dodaje opcje rozpakuj,
oraz daje mozliwosc spaokowania.
Te rzeczy znajduja sie w rejestrach Start|Uruchom regedit
i tam w HKEY_CLASSES_ROOT masz podklucze. z tego co sie oientuje w teoim
przypadku moga miec znaczenie podklucze Folder, Directory, *
w tych podkluczach znajduja sie podklucze ShellEx i w nich glownie
ContextMenuHandlers, PropertySheetHandlers. Teoretycznie interesuja nas
tylko ContextMenuHandlers bo tam (znow w podkluczach) sa definicje
tychze dlli, i w twoim przypadku ktorychs z nich z jakis powodow (????,
moze np nie odisnatlowles programu a skasowales jakis folder a ow dll
zostal w windowsie i czegos mu brakuje) cos za bardzo miesza. najlatwiej
jest jednak zmienic nazwe ShellEx (w Folder, Directory, *) na np
ShellEx--. i sprobowac kliknac, powinno zaskoczyc od razu. jesli dziala,
to mozesz grzebac dalej, jesli nie to to jakas dziwna sytuacja, bo na
99,99% to jest cos w CLASSES_ROOT i Shellex.

--
(*        www.fijaksoft.prv.pl      *)
(*     Programy, Instalki, Varia    *)