Re: Uszkodzona główna tabela plików

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 19:51:52 MET

In news:dvmo4n$2qc$1@nemesis.news.tpi.pl , *Kubuniek* wrote:
> System win XP. Witam. Mam dwa dyski twarde w komputerze. Oby dwa to
> Seagate barracuda. Pierwszy podzielony na dwie partycje: system C i
> programy D (razem 40GB). Drugi to reszta świata 120GB. No i na tym
> 120GB zapisane najważniejsze dane. Dziś włączam kompa i system pokazuje
> mi że na tym 120GB uszkodzona jest główna tabela plików. Gdy próbuję
> się dostać na ten dysk w windowsie wyskakuje komunikat : niedostępny.
> struktura dysku jest uszkodzona i nieczytelna. Jak mogę to naprawić aby
> odzyskać wszystkie te dane. Nie chcę formatować dysku bo to co na nim
> [...]

Na początek Testdisk http://www.cgsecurity.org/ i odszukanie kopii
bootsektora, powinna się uchować chyba na końcu dysku.
Ale przede wszystkim rozeznaj sytuację. Opisz co pokazuje po analizie.
Jeśli wyraźnie podpowie, że tylko BS jest uszkodzony i może przywrócić
go z kopii zapasowej ewentualnie daj mu to zrobić.
Inna kwestia, te 'bardzo ważne dane', jak są tak bardzo ważne (a jakimś
cudem nie masz backupu), powinieneś najpierw postarać się o dysk
o dostatecznym rozmiarze, i na niego skopiować tamten sektorowo.
Aha, i dla formalności, zazwyczaj dobrze jest najpierw otworzyć obudowę
i poprawić taśmy dysków. Nawet czasem starcza.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)