Re: pagefile.sys w XP i swap w ogóle.

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 16:16:16 MET

Oto co Saiko Kila napisał:
> Wyrzuć go. Jeśli system go nie używa to się da.
> No ale jak wyłączysz w opcjach folderów ukrywanie plików systemowych to
> sam zobaczysz - jest czy nie ma? Może to tylko defragowi się zdaje że
> jest?

Problem rozwiązany, dzięki za podpowiedzi. Okazało się że we
"właściwościach folderów" jest więcej opcji dot. ukrytych i
systemowych plików niż w w98 :) i po zaznaczeniu właściwej aplet
"Wyszukaj plik" znalazł ten niewidzialny pagefile.sys i co więcej,
dał się on usunąć bez protestów. Następnie przydzieliłem na partycji
Swap min=2 i max=800 wielkość pliku wymiany, po czym system sam ją
określił na konkretnie 250M. Sprawdziłem co widac w defragu, i widać
to co trzeba. Na Swap jest widoczny plik wymiany na 250 właśnie i na
C nie ma pliku wymiany.

> Uruchom program winmsd.exe, tam będą takie dane jak:
1. pamięć fizyczna 512M
2. dostępna pamięć fizyczna (to nieważne) 238,6m
3. całkowita pamięć wirtualna (czyli RAM + pagefile) 1,01G
4. dostępna wirtualna (nieważne) 519M
5. obszar/przestrzeń pliku wymiany 525,54M
6. prawdziwa ścieżka do aktywnego pliku wymiany E:\pagefile.sys (E
czyli partycja Swap)
No i co? Dobrze jest? (tak, winmsd,exe to inaczej informacje o
systemie :)

--
Jacek