Re: pagefile.sys w XP i swap w ogóle.

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 14:10:50 MET

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Jacek Maciejewski*, która zaskrzeczała:
> Kilkakrotny restart nic nie zmienił. Zakasałem rękawy i przestawiłem
> swap z powrotem na C, nic nie zostawiając na pozostałych partycjach.
> Restartnąłem i co widzę?:
> 1. Okno od pamięci wirtualnej pokazuje że na *żadnej* partycji nie ma
> pamięci wirtualnej (miała być na C, użyłem Ustaw :)

Ściślej pliku stronicowania... no może tak być.

> 2. Defrag pokazuje jak byk pofragmentowany plik pagefile.sys na C,
> wielkości 767M.

Wyrzuć go. Jeśli system go nie używa to się da.

> 3. Funkcja "Wyszukaj" z włączoną opcją "pokaż też pliki ukryte i
> systemowe" nie znajduje żadnego pagefile gdziekolwiek.

No ale jak wyłączysz w opcjach folderów ukrywanie plików systemowych to
sam zobaczysz - jest czy nie ma? Może to tylko defragowi się zdaje że
jest?

> 4. Okno "Informacje o systemie" informuje że mam w systemie "Dostępną
> pamięć wirtualną 550M i Obszar pliku stronicowanie 482M"

Niestety nie mam polskiego windowsa, nie wiem o które okno chodzi.
Uruchom program winmsd.exe, tam będą takie dane jak:
1. pamięć fizyczna
2. dostępna pamięć fizyczna (to nieważne)
3. całkowita pamięć wirtualna (czyli RAM + pagefile)
4. dostępna wirtualna (nieważne)
5. obszar/przestrzeń pliku wymiany (w rzeczywistości to całkowita
wirtualna, trochę mniej niż 3 i tyle ma system "pod sobą")
6. prawdziwa ścieżka do aktywnego pliku wymiany, lub plików

Co tam masz napisane?

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8