Re: pagefile.sys w XP i swap w ogóle.

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 13:32:36 MET

Oto co Saiko Kila napisał:
> Eksperymentalnie zmieniałem swapy na dwóch XP i zauważyłem, że aplet do
> zmieniania ma jakieś błędy - czasem niewłaściwie informuje o braku
> miejsca na danej partycji (chociaż system widzi i może używać), albo
> właśnie nie zmienia ustawień za pierwszym razem, w tym nie kasuje
> starego swapa. Uparte klikanie na Ustaw i rebooty pomogły, ale trochę
> się zdążyłem postresować. Jeśli aplet już nie pokazuje starego swapa to
> można go skasować normalnie z poziomu eksplorera (pagefile.sys,
> domyślnie zdaje się ukryty).

Kilkakrotny restart nic nie zmienił. Zakasałem rękawy i przestawiłem
swap z powrotem na C, nic nie zostawiając na pozostałych partycjach.
Restartnąłem i co widzę?:
1. Okno od pamięci wirtualnej pokazuje że na *żadnej* partycji nie ma
pamięci wirtualnej (miała być na C, użyłem Ustaw :)
2. Defrag pokazuje jak byk pofragmentowany plik pagefile.sys na C,
wielkości 767M.
3. Funkcja "Wyszukaj" z włączoną opcją "pokaż też pliki ukryte i
systemowe" nie znajduje żadnego pagefile gdziekolwiek.
4. Okno "Informacje o systemie" informuje że mam w systemie "Dostępną
pamięć wirtualną 550M i Obszar pliku stronicowanie 482M"

No i co? Komu/czemu wierzyć? Co robić? :))
Wiecie co? Zaczynam tęsknić za starą poczciwą windą 98. Miała swoje
narowy, ale przynajmniej znajome, no i na swapie się znała :)

--
Jacek