Re: Laptop + komp. stacjonarny - udostępnianie sieci

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 09:35:57 MET

Użytkownik "Raff" <abujoczek@box.gdynia.multicon.pl> napisał w
wiadomości news:duutbp$d3m$1@opal.futuro.pl...
> Witam,
> Od razu mówię, że przestudiowałem pół sieci, i grupe również. Nie
> znalazłem jednak rozwiązania, a że moja wiedza nie jest tak duża
> jak większości z Was, musze prosić o pomoc.
> Mam w domu komp. stacjonarny - xp proff pl, sp1. 2 karty sieciowe.
> z pracy przynosze laptopa, tez xp prof, sp1. Chciałbym udostepnić
> net dla laptopa, ale MIMO WSZYSTKICH PRÓB nie udaje mi się. Juz mi
> ręce opadają... ustawiłem wszystko tak, jak wg postów powinno być,
> komputery sie widzą, są w jednej grupie roboczej, karta sieciowa,
> [...]

Do korzystania z udostępnionego Internetu w ogóle nie musisz mieć
włączonego dostępu do sieci lokalnej, czyli dobindowanego klienta MS
Networking, ustawionej tej samej grupy roboczej, włączonego zezwolenia
na udostępnianie plików w Zaporze, etc. etc. Możesz to wszystko
powyłączać. W zupełności wystarczy, jeśli karta sieciowa otrzyma adres
IP, który leży w obszarze obsługiwanym przez uproszczony serwer DHCP
jaki jest uruchomiony wraz z usługą ICS (czyli adres w granicach
192.168.0.2-255/255.255.255.0), a także dostanie z tegoż serwera adres
domyślnej bramy jaką jest komputer udostępniający Internet (192.168.0.1)
oraz odpowiedni adres DNS (192.168.0.1). Ja preferuję nadawanie stałego
adresu IP karcie oraz wpisywanie adresów serwerów DNS dostawcy
Internetu, bo to pozwala uniknąć pewnych pułapek związanych z działaniem
DHCP. Zobacz więc, jakie parametry otrzymujesz w chwili obecnej
poleceniem ipconfig /all.

Aha, niektóre firewalle nie współpracują z ICS. Jeśli akurat takiego
używasz, to ICS można zastąpić jakimś proxy, np. darmowym AnalogX Proxy.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/