Re: wymiana p³yty w XP OEM

Autor: PK <nielubiesp_at_mu.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 18:17:39 MET

U¿ytkownik "John Doe" <mo@email.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:du2oil$lar$1@nemesis.news.tpi.pl...
> mam oryginalnego windowsa XP wersjê OEM. W ¿yciu jak to w ¿yciu - wypadki
> chodz± po ludziach - po p³ytach niestety te¿. P³yta pêk³a i nie nadaje
> siê
> do u¿ycia. Nie skopiowa³em sobie jej (mea culpa!) i teraz jest problem.
> Fachmany z Microsoftu "¿ycz± sobie" za wymianê p³yty setkê. Ja z kolei
> s³ysza³em, ¿e nabywaj±c legalne, licencjonowane oprogramowanie nabywamy
> PRZEDE WSZYSTKIM licencjê, w drugiej za¶ kolejno¶ci no¶nik (którego koszt
> wyt³oczenia to ponoæ kilka z³). Skoro tak to czy w ramach starej licencji
> [...]

Z tego co siê orientuje to aby licencja by³a wa¿na musisz posiadaæ
przynajmniej 3 elementy z poni¿szych:

- naklejka OEM (certyfikat autentyczno¶ci)
- oryginalny no¶nik
- dowód zakupu
- ksi±¿ka

Je¿eli masz przynajmniej 3 elementy to jeste¶ legalny.

Je¿eli chodzi o kopie no¶nika, to te¿ jest z tym dziwna sprawa. Gdzie¶ w
licencji chyba do win98 wyczyta³em kiedy¶, ¿e kopi± jest równie¿
zainstalowany system na HDD (czy kto¶ mo¿e to potwierdziæ?). Je¿eli tak
jest to nie mo¿na robiæ dodatkowej drugiej kopii na CD.

--