Re: [XP] wybor systemu przy starcie - czy mozna?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 14:17:48 MET

Użytkownik "MrKramer" <mrkramer@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:dtrtf9$if2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czesc,
>

> Chcialbym zainstalowac sobie inny system (powiedzmy niech bedzie to
> linux), ale nie chcialbym instalowac boot managera, tylko
> korzystac z menu windowsowego.

Nie będzie z tym najmniejszego problemu, pod warunkiem że ten drugi
system postawisz na tym samym fizycznie napędzie hdd. W przypadku
drugiego Windows z linii NT (NT4, XP, W2k3) nie ma nawet i tego
ograniczenia.

Szczegółowe opisy znajdziesz w Google oraz w linuksowym Howto.
Ewentualnie od razu zapoznaj się z programikiem Bootpart
http://ourworld.compuserve.com/homepages/gvollant/bootpart.htm . Aha,
linuksowy bootloader musi trafić do bootsektora partycji z Linuksem a
nie do MBR dysku.

> Nie wiem jak to sie fachowo
> nazywa, ale dokkladnie chodzi mi o te menu, ktore sie pojawia po
> tym jak przy starcie systemu wciskamy F8. Wlasnie tam chcialbym
> dodac do listy kolejny system.

Tak się nie da. W Windows XP F8 służy do wywołania opcji startowych, a
nie menu bootloadera.

> Jesli jest to niemozliwe, to jak
> zrobic zeby komputer startowal tak jak do tej pory (bez
> pojawiajacych sie dodatkowych informacji), dopiero po wykonaniu
> jakiejs akcji (wcisniecie jakiegos klawisza), przy starcie
> systemu, pojawialo sie menu z wyborem Systemu.

Nie da się. Po dodaniu drugiego systemu do Boot.ini, menu startowe
będzie zawsze wyświetlane. Można jedynie skrócić czas jego pokazywania.
Rozwiązaniem może być jedynie instalacja osobnego bootmanagera.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/